Ve světě Assassin's Creed Shadows se setkáváme s neobvyklým protagonistou, Yasuke, který je založen na historické postavě afrického samuraje v Japonsku 16. století. Na rozdíl od tradičních assassinů je Yasukeho hlavní síla v jeho boji. Tam, kde by jiní sáhli po tichém přístupu a ladných pohybech, Yasuke jde hlavou proti zdi s těžkými zbraněmi a neohroženým přístupem.
Yasukeho postava přináší do hry unikátní pohled na éru Sengoku. Jeho loajalita ke svému pánu Oda Nobunaga ho staví do střetu s jinými postavami, což vytváří bohaté vyprávění plné napětí a nečekaných zvratů.
Zcela opačný je Naoe, shinobi z klanu Iga, který vyvažuje Yasukeho hrubou sílu svou schopností nepozorovaně se plížit a překonávat překážky pomocí parkouru. Je ztělesněním toho, co hráči očekávají od assassinského stylu. Jeho loajalita ke klanu Iga vytváří další vrstvu příběhu, protože jeho cesta se kříží s Yasukeho osudem.
Jejich spolupráce se může zdát nepravděpodobná, ale právě jejich rozdílné přístupy nabízí hráčům možnost prozkoumat historii z různých úhlů pohledu. Kombinace síly a stealthu činí z hry jedinečný zážitek.
Toto propojení dvou tak odlišných postav vyvolalo diskuze o historické přesnosti. Kritici, včetně historického konzultanta Thomase Lleyho, vznesli otázky kolem způsobu zobrazení postav a užití kulturních prvků. Kontroverze se točí kolem toho, zda hra pojímá svůj historický rámec s náležitou důsledností, nebo zda si bere přílišné volnosti v interpretaci minulosti.